وظیفه ما : ادامه ی مبارزه...

وبلاگ شخصی مقداد ده نمکی

وظیفه ما : ادامه ی مبارزه...

وبلاگ شخصی مقداد ده نمکی

وظیفه ما : ادامه ی مبارزه...

نفود و نفوذ جریانی رو جدی بگیریم

موجیم که اسودگی ما عدم ماست

سلام و عرض ادب و احترام 

یه چند وقتی هست که داستان بنزین تولید پتروشیمی و شایعه الاینده بودن آن گوش فلک را کر کرده تو این چند وقت خوب به همه حرفها و ادعا ها و پاسخ ها گوش دادم ولی وقتی که به موضوع از نگاه بالادستی نگاه میکنیم ،چند مطلب دستگیرم شد :

1-اولا که متاسفانه مشخص شد سوال مجلس در خصوص ارائه مدارک مستند دستگاه های ذیربط که کدام دستگاه آزمایش کرده و آلاینده بودن را تایید کرده؟ ، با پاسخ سطحی و بچه گانه از سوی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست روبرو میشود که میفرماید " الان می بینید که در این چند وقته هوا ، بسیار پاک تر از قبل شده"

سرکار خانم ابتکار واقعا مبدع ابتکارات جالبی هستند که انسان  انگشت به دهان می ماند و حیرت زده میشود از این استعداد ذاتی که چطور ممکنه، یک نفر بتواند با استفاده از تمام فاکتور ها ( شاخصه های جوی مثل باد ،بارش ،توده پر فشار - سیاه نمائی -دروغ -و...) فضا را به نفع خود تغییر دهد ؟ 

ولی مردم میدانند که 20 درصد از کل بنزین تولید شده در کشور مربوط به تولید  پتروشیمی بوده و آن هم در  پالایشگا ههای جنوب کشور تولید شده در همان مناطق توزیع و مصرف شده ،پس ربطی به الایندگی هوای پایتخت ندارد.

همه در گزارش سازمان هوا شناسی دیدند که کارشناس اصغری علت پاک تر شدن هوای پایتخت و استان های دیگر کشور را جو نا آرام هوا ، همراه با پدیده باد و طوفان اعلام کرد ، پس این هم ربطی به الایندگی بنزین نداشت 

2- هر چند بنزین وارداتی شما هم هنوز یورو 2 را پاس نکرده ، ولی گیریم که بنزین پترشیمی آلاینده بود 

آیا نمی شد این حرکت رو به جلو را ،در راستای خود کفائی دید ؟ و با تکیه بر استعداد های داخلی و استفاده از ظرفیت تولید علم ، در جهت تکمیل و بهبود آن قدم برمی داشتید تا بلکه بتوانید از این آلایندگی را  حذف کنید و بعدش پز میدادید که این الایندگی را ما رفع کردیم .

ولی شما راحت ترین راه و شاید پر سود ترین راه را انتخاب کردید  و آن توقف بنزین پتروشیمی و وارد کردن آن بود 

لابد میدانید که واردات در هر زمینه ای ، وابستگی ما را به آن کالا زیاد میکند و وابستگی یعنی ....

 لذا دولت محترم بداند که هر گاه مسئله ای سخت بود باید آنرا حل کرد و نه صورت مسئله را پاک کرد 

واین دقیقا همان معنای واقعی خود کفائی و تلاش برای بدست آوردن آن است که محصول شیرین این درخت قطع وابستگی به این و آن است 

3- ای کاش دولت یازدهم از حرکت مبتکرانه تولید بنزین که در جهت رفع وابستگی و تحریم و... غیره بود تشکر میکرد و سعی مینمود تا با ادامه وتکمیل این راه ،بتواند در گامی بلند تر ،رفع الایندگی این محصول را به نام خود ثبت کند و  فریاد بزند.

4-با این راه راحت و آسوده که انتخاب کردید(واردات بنزین و وابستگی به آن ) میدانید آب را به آسیاب کسانی ریختید که دستانشان به خون جوانان این مرز و بوم اغشته بوده ، هست و خواهد بود و مارا در این زمینه استراتژیک دوباره وابسته کردید و مجددا آنرا طعمه ی طماعان قرار دادید ؟


امام راحل در صحیفه امام جلد 14 صفحه 309 میفرماید :

اگر افکار شما آزاد شد و باورتان آمد که ما می توانیم که صنعتمند و صنعتکار باشیم، خواهید بود.

اگر افکارتان و باورتان این باشد که ما می توانیم مستقل باشیم و وابسته به غیر نباشیم، خواهید توانست.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۴
مقداد ده نمکی

نظرات  (۱)

واقعا این ابله ها در مورد مردم چی تصور کردن. ...خودشونن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی